DUS B 1. klasse

Velkommen til DUS B for 1. klasse

Kontakt: Se separat menupunkt!
Åbningstider: Se separat menupunkt.

Pædagogisk leder/DUS-fællesleder:

• Sandie Jellesen

Personale:

• Anni Rold Kristensen, Afdelingsleder i Dus A & B (37 timer)
  • Paw Brix Bjerre, Pædagog (37 timer)
  • Hanne Jakobsen, pædagogmedhjælper (35 timer)
  • Annette Trudslev, Pædagog (37 timer)
  • Ahmad Ayad, Flex-job (16 timer)
  • Prema Jeyanthisivam, Flexjob (13 timer)

Forældresamarbejde:
Som det fremgår af personalelisten, er de enkelte pædagoger tilknyttet en årgang, så den pædagog der er sat på jeres/dit barns klasse også er den primære person, I som forældre kan snakke med om jeres/dit barns ve og vel i DUS’en. Dette betyder dog ikke, at I ikke er mere end velkommen til, at henvende jer til andre ansatte, såfremt dette falder naturligt.

Samarbejdet med skolen:
Vi har et tæt samarbejde med lærerne, og vi indgår i de enkelte årgangsteams. Alle pædagoger er med i minimum 10 lektioner ugentligt.
Vi holder et fælles teammøde med lærerne hver uge, hvor bl.a. UU-timer, emner m.m. diskuteres.

Fra personalet:
Vi lægger vægt på, at der er en god dialog imellem personale og forældre. Så I er meget velkomne til at spørge, hvis der er noget I er i tvivl om.
Vi håber jeres barn får en god tid i DUS’en.
Vi vil i hvert fald gøre vores til, at det lykkes.

Dagens forløb:
06.30-08.00 Morgenåbning i DUS C
Fra kl. 12.00/13.30 Aktiviteter + fri leg (fredag 16.30)

Kontrolleret pasning:
Vi har kontrolleret pasning af børnene, så derfor bliver de ”krydset ind” via Aula-Komme/Gå. Vi prioriterer at gå ind i klasserne 5 min. før timen er slut, så vi har tid til at snakke med børnene samt læreren hvis der er eventuelle problemstillinger eller andet vi skal være opmærksomme på. Når børnene bliver hentet skal de krydses af og der skal siges farvel til en voksen.

Aktiviteter:
Vi bruger alle rummene i huset som ”værksteder”, og børnene kan frit bevæge sig rundt og deltage i de aktiviteter der tilbydes. Vi har hobbyrum, tumle/motionsrum, musiklokale og vi kan desuden bruge skolens forskellige lokaler. Herudover vil vi tage i svømmehal, skøjtehal, Zoologisk have, på fisketure, skovture m.m.
Vi tilstræber at skabe en tryg og udviklende dagligdag, således at hvert enkelt barn kan udvikle sig på egne præmisser i et samspil med andre børn og voksne – frihed under ansvar.
Vi arbejder meget med at fremme venskaber og fællesskaber. Vi tager udgangspunkt i børnenes egne ideer og forslag til aktiviteter for at understøtte børnenes nysgerrighed og fantasi.

Svømning: DUS'sen tilbyder svømning 2 gange om ugen, tirsdag og torsdag, kl. 14.30-15.30

Det kan godt blive en svær proces for børnene, når de selv skal vælge mellem mange aktiviteter i et stort hus. Det er selvfølgelig en selvstændighedsproces, som vi vil være meget opmærksomme på og hele tiden være parate til at hjælpe det enkelte barn videre. Her er vi sikre på, at I som forældre også kan hjælpe barnet ved at spørge barnet om, hvordan det er gået i DUS’en i dag.

Samling:
Samling får vi hver onsdag. Vi får normalt frugt og forskelligt bagværk eller snobrød. Vi får fortrinsvis en sund samling. Det der bliver serveret kan ikke betragtes som et måltid.

Afhentning:
I vil sikkert komme til at opleve, at det kan tage tid, når I henter jeres barn. I ”huset” er der mange rum børnene kan lege i og på legepladsen er der mange ”gemmesteder”, så har du travlt så henvend dig trygt til en voksen.

Beskeder:
DUS’en har kontrolleret pasning, så vi vil gerne, du giver besked, hvis jeres/dit barn
– holder fri
– bliver hentet af andre
– ikke skal med på tur
– selv skal gå hjem
– eller andet

Beskeder kan gives på:
Tlf. 93 52 03 44 i DUS C, morgenåbning
Tlf. 98 19 46 99 DUS B

I er velkomne til at sende sms’er, indtale på vores telefonsvarer eller skrive via Aula Komme/Gå eller kontaktbog.

Aula samt Aula-Komme/Gå:

Disse er to meget vigtige besked- og informationskilder til dussens hverdag!

Vi skriver mange opslag på Aula - og via Komme/Gå kan man som forælder udfylde oplysninger om sit barn samt melde fri og sygdom. Og i dussen skal man krydse barnet af på ophængt computerskærm.

De findes også som APPs

Aula incl. Komme/Gå kan hentes som en APP, som vi anbefaler at I downloader for nemmere adgang. APP'en hedder "Aula for forældre og elever".

Andre meddelelser:
Meddelelser vedrørende ture og lignende, hvor dit barn skal deltage, vil så vidt muligt blive givet med barnet hjem senest dagen før eller lægges på Aula. Vi tager dog på spontane ture indimellem, og her er vi tilbage i dussen senest kl. 16.00.

Skiftetøj:
Da vejret og børnenes leg veksler meget, er det praktisk at have:
– futsko
– regntøj, gummistøvler
– alm. skiftetøj liggende i DUSsen.

Kontakt: Se separat menupunkt.
Åbningstider: Se separat menupunkt.

PERSONALET I DUS B