Skolestart

Her finder du som forælder de vigtigste informationer om dit barns overgang fra børnehave til at starte i skole.

Starten på et nyt kalenderår er også starten på en ny begivenhed i dit barns liv, hvis dit barn skal starte i skole efter sommerferien.
Proceduren er, at du modtager et brev i e-Boks om, at du skal skrive dit barn op til skole på hjemmesiden Skoleindskrivning. Der vil typisk være åbent for indskrivning i 3-4 uger i januar, hvilket vil fremgå af brevet i e-Boks.

Når du indskriver dit barn i folkeskole, kan du samtidig indskrive til skolefritidsordningen (DUS) på den valgte skole.
Du kan også altid melde dit barn ind i DUS på et senere tidspunkt på Pladsanvisningens hjemmeside.

På Gl. Lindholm Skole glæder vi os til at byde dig og dit barn velkommen, og vi glæder os til at give dit barn en god skolestart efter sommerferien.

Læs mere om Skolestart på Aalborg Kommunes hjemmeside.
-------------------------------------------------------------------------

På disse hjemmesider kan du orientere dig yderligere om skolestart:

Se videoer her!

Introduktion af vores skole!
Her kan du se en sjov ældre video, hvor børn fortæller om at gå i 0. klasse på Gl. Lindholm Skole.