Skoletal for Gl. Lindholm Skole

Få et overblik over centrale tal om skolen.

For folkeskoler offentliggøres her de seneste tal fra ministeriet om: trivsel, karakterer, fravær, elever pr. klasse med mere.

(Bemærk, at svartiden på disse statistiksider oftest er meget lange, så hav tålmodighed!)

De nationale mål er:

1) - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan.

2) - Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater.

3) - Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.

Målene sætter retning for udviklingen i folkeskolen og giver samtidig mulighed for at følge, hvordan det går med folkeskoleelevernes faglighed og trivsel.

Uddybning af målene

Målene er operationaliseret i følgende måltal:

Mål 1: Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år.
Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Mindst 80 procent af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test.

Mål 2: Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år.

Mål 3: Elevernes trivsel skal øges.